Följ familjen Widén-Lindh på skidweekend i Järvsö!

Följ familjen Widén-Lindh på skidweekend i Järvsö – torsdag till söndag vecka 6.

Familjen består av mig Petra 35 år, min sambo Ove 40 år och min son Theo 7 år, samt vår franska bulldog Elsa som är 10 månader. Vi bor i en villa strax utanför Gävle. Jag jobbar som fastighetschef på HSB, men börjar snart mitt nya jobb som marknadsområdeschef på Riksbyggen Gävleborg. Ove jobbar som arbetsledare på Sandviken Energi.

 

Vi är en aktiv familj som gillar utmaningar och äventyr! Ove förbereder sig inför sin 5e Vasaloppsstart och kommer att köra ett par pass i Järvsö! I hans planering ligger också en start i Stockholm Maraton i mars. Annars är han en golftokig seglare som spelar veteranhockey på vintern.

Theo är en riktigt sportkille som älskar fart och fläkt. Han spelar hockey, innebandy, golf, fotboll, åker slalom och tycker att något av det bästa som finns är att fiska! Han följer mer än gärna  med på en skotertur till en frusen sjö och borrar ett hål för att pimpla aborre.

Jag rider inte längre…. men kämpar för fullt för att komma i form till vårt bröllop i september vilket innebär lååånga promenader med Elsa och bra mat. Annars går mycket av tiden åt till att skjutsa på alla Theos aktiviteter och hunden. Det blir några utställningar på helgerna och ett grönt kort i golf har jag också, även om jag inte spelar lika mycket som min sambo. På vintern åker jag gärna slalom eller skoter.

Vi tycker om att resa och har en resa till Torrevieja i Spanien inplanerad i augusti. Theo åker iväg till Egypten med morfar den 1 februari för en vecka med sol och bad. Förra året blev det en familjetur med våra vänner till Thailand och en vuxenresa till Barcelona. /Petra

Kommentera

